آزمایش تسلیحاتی امریکا عامل زلزله هائیتی بوده است
ارسالی صمیمی ارسالی صمیمی

ناوگان شمالی روسیه در گزارشی مدعی شده است که آزمایش تسلیحات از سوی ناوگان امریکا، سبب بروز زمین لرزه ویرانگر اخیر در هائیتی شده است.

تارنمای اینترنتی تلویزیون ViVe متعلق به ونزوئلا به نقل از این گزارش ادعا می کند : نیروی دریایی امریکا یکی از تسلیحات زلزله زای خود را آزمایش کرده و این مسأله سبب بروز این رویداد شده است.

گفته می شود این تسلیحات با ایجاد ارتعاشاتی در گسله های زمین سبب زلزله می شود.

در این گزارش ادعا شده است که این تسلیحات قرار بوده علیه ایران به کار برده شود، اما پیش از آنکه مورد بهره برداری قرار گیرد بر اثر یک اشتباه وحشتناک این رویداد را سبب می شود.

پیش از انتشار این گزارش، هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا نیز ادعای مشابهی را مطرح کرده بود و در آن گفته بود یک حفاری از سوی امریکا که درصدد ایجاد یک زمین لرزه عمدی در ایران بود منجر به این رویداد مرگبار در هائیتی شده است.

گزارش ناوگان شمال روسیه از سوی مقامهای این کشور مورد تایید قرار نگرفته، اما رسانه های امریکا و روسیه توجه ویژه یی را به این گزارش تایید نشده از خود نشان داده اند.

زمین لرزه یی به مقیاس 7.3 ریشتر، سه شنبه 22 جدی،  پورتوپرنس، پایتخت هائیتی و مناطق اطراف آن را به شدت لرزاند که به گفته مسوولان سازمان ملل متحد، سه میلیون نفر از جمعیت 9 میلیون نفری این کشور متضرر شده اند و گفته می شود شمار کشته های آن ممکن است به دوصد هزار نفر نیز افزایش یابد.


January 23rd, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی